MetPatrick uit de startblokken

Posted by on jan 1, 2012 in Blog
MetPatrick uit de startblokken

Het kost wat voorbereiding maar het is zover. Met Patrick is uit de startblokken. Als zelfstandige ben ik werkzaam in project- en contractmanagement, met name in de weg- en waterbouwsector.

Erg leuk trouwens al die positieve reacties op mijn bedrijfsnaam ‘Met Patrick’. Een aantal mensen vraagt mij hoe ik nu op die naam gekomen ben. Nou, bij deze: Mijn ouders hebben het tweede woord ooit bedacht, bij die keuze ben ik toen eigenlijk niet betrokken geweest. En terecht, want je moet ook niet overal bij betrokken (willen) zijn. Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, die naam heb ik gekregen en iedereen in mijn netwerk gebruikt deze naam. Eigenlijk is deze naam in de loop van de jaren mijn handelsnaam ‘geworden’.

De combinatie van mijn voornaam en het woordje Met is gekozen omdat opdrachtgevers/klanten in hun projecten met mij als zelfstandige kunnen samenwerken. Met Patrick is als bedrijfsnaam binnen de weg- en waterbouw weliswaar een niet alledaagse bedrijfsnaam, maar daarmee hopelijk creatief en onderscheidend.

Ik moest onwillekeurig glimlachen toen ik een blog met de titel Een echte ZZP’er heeft geen bedrijfsnaam van Richard Engelfriet las. Zijn marketingadvies vind ik wel aardig. Hij geeft aan dat je als ZZP’er vooral niet een meervoudige persoonlijkheidsstoornis in de hand moet werken met een ingewikkelde bedrijfsnaam, door net te doen of je een bedrijf met tientallen medewerkers hebt. Oh ja, en visitekaartjes laten drukken met ‘Directeur’ er op, en natuurlijk petjes laten maken met ‘Hoofd Administratie’ en dergelijke er op. Haha, de jaren ’80 liggen inderdaad ver achter ons. ‘Kernbegrippen van moderne marketing zijn authenticiteit, eerlijkheid en persoonlijke aandacht. Een ZZP’er onderscheid zich juist doordat hij als individu een service kan bieden waar een bureau nooit aan kan tippen!‘

Daarom Met Patrick dus. Lekker persoonlijk en geen poeha. Maar wel een naam met een knipoog. En natuurlijk een handige bedrijfsnaam om de telefoon mee op te nemen.

Trouwens, er zijn veel creatievelingen die al humoristische varianten op mijn bedrijfsnaam hebben bedacht. Echt super leuk om te zien! Wellicht is het een idee om een keer een soort prijsvraag uit te schrijven voor de leukste of meest creatieve (en bruikbare) slogan rond mijn bedrijfsnaam. Mocht u een leuk idee hebben hoe ik een prijsvraag op een pakkende wijze kan uitschrijven, laat het me weten!

Mail MetPatrick

Leave a Reply

*